Radu Groza

Carieră
– Artistic Manager la Radu Groza Media Agency
– General Manager la Music Management Agency.
– Marketing Manager la Cat Music Label.
– Artist Manager la MediaPro Music.
– Editor la POPCORN.
– Journalist la Radio Romania.
– Facultatea de Jurnalism București
– Liceul Industrial Campia Turzii

Începuturi
Radu Groza este cel mai cunoscut impresar roman al momentului! De-a lungul anilor, a avut in portofoliu toti artistii de top din tara, iar ca promotor, a organizat spectacole grandioase pentru cantareti internationali de mare calibru!
Cand a ajuns in Bucuresti si a intrat la Facultatea de Jurnalism nu s-a gandit ca va ajunge aici. Chiar daca e un impatimit al muzicii, prima data a profesat ca jurnalist. Timp de 4 ani, intre 1991 si 1995, a lucrat la Radio Romania Tineret, la emisiunile „Student Club” si „Radio in blue jeans”. „Aici am castigat multa experienta, langa oameni foarte valorosi. In plus, radioul e un loc in care trebuie sa inveti sa scrii repede, sa scrii corect si succint”, spune Radu Groza.

Primii pași spre management muzical
In 1996, a devenit redactor la „Popcorn”, unde scria materiale despre muzica romaneasca. „A fost o perioada foarte frumoasa, pentru ca visul meu dintotdeauna a fost sa scot o revista de muzica pentru adolescenti. E un vis la care tin si care, foarte probabil, se va materializa intr-o zi. Acesta e locul in care am cunoscut cei mai muti oameni din bransa”, spune el. Tot in acea perioada a lansat radio Uniplus in Campia Turzii.
De aici, drumul a parasit putin fagasul jurnalisticii, iar in 1997 a devenit director artistic la Media Pro Music. Avand aceasta functie, trebuia sa aleaga proiectele muzicale ce urmau sa fie dezvoltate si promovate. In perioada in care a lucrat acolo a avut mai multe proiecte duse la bun sfarsit si de care este foarte mandru, cum ar fi promovarea albumului „Supersonic” al formatiei Holograf. E unul dintre cele mai cunoscute albume ale formatiei, ce contine hit-uri ca „Ti-am dat un inel” si „Dincolo de nori”, etc. Tot cand a lucrat in Media Pro Music a realizat si primul sau proiect muzical, trupa Exotic, proiect facut impreuna cu Costi Ionita. A fost o formatie la care a tinut mult, asa ca, peste un an de zile a devenit managerul ei. Acesta poate fi considerat adevaratul moment in care s-a lansat ca impresar, o meserie pe care, de atunci, a inceput sa o faca in paralel cu cea de director artistic de la Media Pro Music. In anul 2000 l-a cunoscut pe Stefan Banica Jr. „A fost una din cele mai fericite intamplari din viata mea. Totul a pornit de la faptul ca ne placea acelasi gen de muzica, respectiv muzica rock and roll, muzica anilor ’50-’60. Afinitatile muzicale comune ne-au condus la o prietenie frumoasa, de ani de zile, in care am lucrat si am facut ‘afaceri’ muzicale impreuna”, spune Radu. Episodul Media Pro este considerat de Radu Groza o adevarata scoala de viata, acolo a invatat cele mai multe lucruri, atat despre meserie, cat si despre oameni; iar acei ani l-au calit pentru tot ceea ce a urmat, astfel ca, prea putine lucruri l-ar mai putea soca.

Cat Music
In 2000 a ajuns director de marketing la Cat Music/Media Services. „Aici am avut sansa sa gasesc in directorul Cat Music, Dan Popi, pe langa un profesionist pe care il admir, in primul rand un prieten. Nu mi-a fost usor atunci cand am plecat din Media Pro Music, iar Dan Popi a stiut sa fie omul potrivit la locul potrivit pentru mine”, considera el. In 2001 a infiintat trupa Blondy si, mai apoi, a construit cariera muzicala a Nicolei.

Music Management
Cand a infiintat Music Management, in 2004, a fost momentul in care a simtit ca vrea mai mult. Era obisnuit cu lumea showbiz-ului de 17 ani, din care primii 6 ca jurnalist, iar, mai apoi, ca impresar. „Cand iti place ceea ce faci si iti place sa faci lucrurile bine, munca se transforma in placere. Cu anii, am reusit sa dezvolt un stil propriu, o maniera aparte de a trata artistul, si, de ce nu, o schema proprie de a gandi cariera unui cantaret si de a o promova”, mai spune Radu Groza. Avea deja experienta in domeniul muzical, cunostea ceea ce se intampla in showbiz-ul romanesc, stia tot ceea ce era nou in muzica romaneasca si cea straina. Trecuse deja printr-un lung sir de experiente, incercari, reusite si succese, prietenii si dusmanii. Asa ca, inarmat cu o doza sanatoasa de curaj, initiativa, putin fler si un strop de nebunie, s-a gandit sa treaca la un alt nivel si a pus bazele firmei de impresariat artistic Music Management. Nu putea sa faca aceasta firma singur, asa ca a strans prietenii in jurul sau. Pe Niki Constantinescu il stia de pe vremea cand era jurnalist, iar Niki era impresarul si managerul mai multor formatii romanesti. Bogdan Jianu i-a a fost coleg de facultate, Doru i-a fost instructor si l-a invatat sa sofeze, iar pe Florin Nedelcu l-a angajat surprins de ambitia si devotamentul acestuia. Proiectul a fost important si de mare amploare, cu peste 15 artisti in portofoliu, in plus, s-au organizat concerte si turnee atat la nivel national, cat si la nivel international.

În prezent
Din 2018,  cariera lui Radu Groza a urmat un alt drum! De atunci, el este director artistic la “R&A  Events & Concerts” si are in portofoliul artistii de renume mondial precum Francesco Napoli sau Nyanda, dar si nume consacrate din muzica romaneasca. Marcel Pavel, Keo si Proconsul sunt doar cateva dintre ele, iar lista ar mai putea continua cu alti cantareti de top! De asemenea, cunoscutul impresar a organizat, in toata aceasta perioada, spectacole grandioase, in calitate de promotor, pentru artisti importanti din muzica internationala dintre care merita mentionati  Al Di Meola, Nigel Kennedy, Alphaville, DJ Antoine, BZN, Dulce Pontes, Mariza, Julio Iglesias, Joaquin Cortez si Boney M.
Radu Groza: „Din punctul meu de vedere, doua momente sunt extrem de dificile in meseria de impresariat. Unul tine chiar de impresar, pentru ca acesta trebuie sa ii gaseasca cantaretului „calea”, stilul. Fara solutia corecta, nu se poate face nimic. Apoi, in relatia impresar-artist mai intervine al doilea moment greu: atunci cand cantaretul ajunge sa aiba un succes foarte mare si apar „prietenii” cu tot felul de sfaturi. Daca artistul se lasa influentat, totul devine compromis. Cantaretii care isi revin din aceasta „ratacire” vor face cariera in continuare; cei care nu pot sa isi vada greseala, vor trece in linia trei, patru a showbiz-ului. Secretul succesului este sa nu iti neglijezi niciun proiect si sa continui sa visezi, pana cand acesta devine realitate. Pe langa impresarierea artistilor de care ma ocup in prezent, descoperirea de noi talente, organizarea de evenimente, aducerea in concerte si turnee a unor mari artisti de peste hotare, ce as mai avea de bifat? O revista de muzica care sa aiba ca target tinerii, o liga a impresarilor si managerilor, asa cum exista in fotbal… si asta doar pentru inceput. In rest, lasati-ma sa va surprind. Cred ca deja stiu cum sa o fac”.